2011. november 13., vasárnap


Bizonyára észrevettétek, hogy már több, mint egy hónapja nem írtam. Sajnos ebben az évben már szeptemberben elkezdődött az év végi hajtás, így semmire sincs időm. A főzés természetesen nem maradt el, de a blogra már nem jutott energiám.  Mivel már nagyon szégyellem magamat, felteszek néhány finomságot az elmúlt hetek alkotásaiból. Remélem idővel utolérem magamat, és  újra rendszeresen jelentkezem. Az Ünnepeket már nagyon várom, és tele vagyok jobbnál-jobb ötletekkel.

Olasz paradicsomos zöldségleves

Hozzávalók:
  • 4 szelet hajszál vékony füstölt sonka
  • 20 dkg kelbimbó
  • 20 dkg sárgarépa
  • 20 dkg paszternák
  • 20 dkg fehérbab konzerv
  • 20 dkg karalábé
  • 1 cs petrezselyem
  • 1 cs zeller zöld
  • 1 cs friss kakukkfű
  • 1 cs friss bazsalikom
  • 2 ág friss rozmaring
  • 250 ml paradicsomlé
  • 2 ek olasz fűszerkeverék
  • olaj, só, őröltbors

Elkészítés:
Az olajat felhevítem egy fazékban és megpirítom a sonkát. Hozzáadom a babot és néhány perc múlva a vékonyra szelt zöldségeket és a kelbimbót is. Fedő alatt 5-6 pelrcig pirítom, majd felöntöm annyi alapléval vagy vízzel, hogy éppen ellepje a zöldségeket. Beleteszem a zöldeket és a fűszereket. Felforralom, majd kis lángon kb. 20 percig főzöm. Ezután hozzáadom a paradicsomlét és újabb 20 percig rottyantom. Ha elkészült, tálaláskor olasz lepénykenyérrel vagy friss rozsos kenyérrel tálalom. (én most megpirítottam a rozsos cipót hozzá).Hmmm.............

Nincsenek megjegyzések: